מאמר: ללמוד מהבהמות הטהורות

פרשת ראה תשעז

טהרת וכשרות הבהמה תלויה בשני סימנים. סימן הראשון הוא פנימי: מעלה גרה, וסימן השני  חיצוני: מפריס פרסה.

לפי הסוד מדובר בטהרת הנפש החיונית שבאדם או במילים פשוטות יותר: בהגדרה הנכונה של מהות האדם.

האדם השלם הוא מי שזוכה לתקן ולהביא לשלמות את הפנימיות שלו ביחד עם החצוניות שלו.

הפנימיות כוללת את הכוח הרוחני ועצם ההתקשרות עם בורא עולם.

החצוניות היא בעיקר מערכת היחסים בין אדם לחברו ובין האדם לעולם הגשמי.

השלמות היא "דרך המלך" לפי סגנון הרמב"ם או "עמודא דאמצעיתא" לפי הזוהר.

האדם מגיע לשלמות כאשר הוא יודע לכבד את קונו ויחד עם זאת מכבד את הבריאות ועושה הכל כדי לתרום את חלקו בהפצת הטוב בחברה, בעם ובאומה.

אדם שדומה לסולם יעקב אבינו: ראשו מגיע השמימה אבל יושב חזק על הקרקע: מוצב ארצה.

מול האדם האמיתי ניצבות "הבהמות הטמאות" המציגות רק צד אחד של הטוב: קשר טוב ומועיל עם החברה, העולם, העם והאומה או קשר טוב עם הבורא.

אנשים שעיקר "אמונתם" הוא דרך ארץ ללא שום קשר עם מלכו של עולם.

אנשים שמדקדקים כחוט השערה על כל פרטי המצוות ושואפים תמיד לחיות חיים " למהדרין מן המהדרין", אבל מצד שני הם מנותקים מכל תרומה אמיתית לחברה, לעמם ולארצם.

רוחניות בלי ארציות או דרך ארץ בלי תורה, אלה סימני הטומאה שהופך את האדם ל "בהמה לא כשרה".

מאז חטאו של האדם הראשון, הקב"ה שואל איפה האדם "איכה" ?

באו! נפסיק ללכת על ארבע ונתחיל כולנו, אנשי תורה ואנשי העולם להיות בני אדם.

 

הרב חיים דינוביץ

http://ravdynovisz.net/

(Visited 43 times, 1 visits today)

About The Author

You might be interested in

LEAVE YOUR COMMENT

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *